If:n toimintaohjeet: matkasairaus tai -tapaturma

Jos sairastut tai loukkaat itsesi lomamatkalla, hakeudu ensisijaisesti Ifin sopimuslääkärille. If sopimuskumppani laskuttaa suoraan Ifiä. Joskus myös muut lääkäriasemat hyväksyvät matkavakuutuskortin maksuvälineenä. Jos matkavakuutuskorttia tai -todistusta ei hyväksytä maksuvälineenä, maksa kulut itse ja säilytä kuitit.

Ifin asiakkaana käytössäsi on maksuton HelpMe-sovellus, jonka voit ladata puhelimeesi. Saat sen kautta vastaukset terveyskysymyksiisi kaikkialle maailmaan ja tavoitat tarvittaessa lääkärin.

Jos matkakohteessasi ei ole Ifin sopimuslääkäriasemaa, voit käydä missä tahansa lääkäriasemalla ja hakea korvauksen heti kotimaahan saavuttuasi joko verkossa tai soittamalla If:lle numeroon +358 10 19 19 19 (ma–pe 8–20, la–su 10–16). Vakuutusnumero on 201-2054942.

Yhdysvalloissa sinulla on mahdollisuus hakeutua hoitoon Retail Walk-In -klinikoille, joista saat sairaanhoitajan antamaa hoitoa. Kun menet Retail Walk-In -klinikalle, ota mukaan vakuutustodistuksesi (löydät sen mobiilikorttisi kohdasta mobiilikortti – vakuutuslauseke) ja ilmoita klinikalla vakuutusyhtiöksesi GMMI. Lisätietoja: https://www.if.fi/henkiloasiakkaat/vahingot/vahinko-ulkomailla/sopimussairaalat-ja-laakarit

HUOM! Vakuutus on voimassa enintään 45 vrk:n vapaa-ajan matkoilla. Kätevimmin ilmoitat vahingosta verkossa 24h: https://www.if.fi/henkiloasiakkaat/vahingot

 

keyboard_arrow_down